Most - 7.8.2011

Po prvním závodě předposledního pátého podniku Eastern Europe Cupu pohárových octavií na mosteckém okruhu se ujal vedení celkové klasifikace Tomáš Pekař.

Osmadvacetiletý pilot z Mělníka si na severu Čech připsal v neděli dopoledne páté vítězství, a tak předstihl dosavadní jedničku EEC Petra Fulína, který nejprve dopoledne absolvoval na Nürburgringu prestižní evropský pohár Seat Leon Supercopa a stihl tak až druhou jízdu v neděli v podvečer. Třetí místo si udržel Václav Brejla.

Václav Brejla riskoval moc

Zatímco sobotní kvalifikace EEC se odjela na suchu, nedělní dopoledne přineslo souboj na vodě. První kapky sice padaly na dráhu ještě před startem úvodního mosteckého závodu, ale Václav Brejla se přesto rozhodl zariskovat a obul slicky. Jenže vody postupně přibývalo a šance na přední umístění vzaly za své. Václav skončil až osmnáctý a bral tři body do hodnocení EEC. Jinak ale octavie na mokru v Mostě nezklamaly a ve společném poli s renaulty clio vybojovaly v absolutní klasifikaci prvá tři místa. Tomáš Pekař, který po vítězství v kvalifikaci startoval z pole position, byl jasným favoritem závodem, ale nakonec to neměl vůbec snadné. S Němcem Ahrensem s cliem, který ulil start, si Tomáš sice rychle poradil, ale nejnebezpečnějším soupeřem se ukázal Patrik Nemec s další pohárovou octavií. Zkušenému slovenskému pilotovi sice chvíli trvalo, než se prodral polem soupeřů, ale pak se pověsil Tomášovi na paty a byl z toho dramatický souboj. „Po startu to vypadalo dobře, ale pak se mi do auta dostala voda, skla se zapotila a já prakticky do levých zatáček vůbec neviděl. Navíc pršelo čím dál víc a auto strašně klouzalo. Voda mi sice nevadí, ale tady jsem dvakrát vyjel mimo trať a v jeden okamžik šel Patrik přede mne, ale měl pomalejší výjezd ze zatáčky, a tak jsem ho znovu předjel. Jet ještě jedno kolo, nevím, jestli bych vedení udržel“, řekl Tomáš Pekař, který porazil Patrika Nemce o pouhou půl sekundu. „Byl to hezký závod. Užíval jsem si to. Vodu mám celkem rád a auto fungovalo výborně. A když Tomáš začal dělat chyby, srovnal jsem s ním krok. Bylo to super“, pochvaloval si v cíli Patrik. Třetí dojel Radek Bareš, který měl ztrátu třiadvaceti sekund, ale i on potvrdil, že patří k nejzkušenějším jezdcům v pohárových octaviích. A tentokrát auto nemělo chybu, takže si připsal první letošní pohárové body.

Vydařený návrat Dana Skalického

Dan Skalický měl v Mostě náročný program. Vedle octavií, kde se letos představil poprvé, bojoval i o domácí mistrovské body s bavorákem. Na vodě mu přechod na přední náhon nedělal žádné problémy. Naopak jel velice čistě a dojel devátý, čtvrtý v EEC. „První tři kola to byl moc hezký závod, dobře se mi předjíždělo. S přibývající vodou už to byla tvrdá bitva, ale jsem spokojený s výsledkem“, řekl Dan. Pátý skončil Ivan Trejbal, který si dal minule také pauzu, protože nebyl spokojený s motorem. „Těšil jsem se do Mostu, ale s motorem máme dál problémy. Výkon chybí. Byl jsem tak o dvě sekundy pomalejší než normálně. Škoda, že bylo tolik vody.“ Šestý skončil Václav Novák a sedmý Václav Brejla. Bohužel další smůlu měl šestnáctiletý Tadeáš Šimeček. S novým motorem od Josefa Michla chtěl přerušit nešťastnou sérii, kdy už čtyři jízdy nedojel do cíle, ale ani popáté to nevyšlo. Voda zřejmě způsobila zkrat v elektrice a Tadeáš odjel pouze jedno kolo.


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590