Nurburgring - 12.6.2011

Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým závodem. Čtvrté letošní prvenství si připsal Petr Fulín, který tak dál zůstává s výrazným náskokem v čele celkové klasifikace. Druhý dojel Tomáš Pekař a upevnil si stříbrnou pohárovou pozici.

Třetí příčka patřila slovenskému pilotovi Patriku Nemcovi a čtvrtý byl Václav Brejla. Oba si tak prohodili pořadí z pátečního závodu, a tak se dál zatím dělí o bronzový stupínek. Druhá polovina seriálu EEC začne v červenci na Oscherslebenu.

Na sobotním startu v chladném větru ale pod modrou oblohou se na Nürburgringu smrskl počet octavií jen na šest, protože mimo hru po pátečních technických problémech zůstaly vozy Daniela Mildeho a Ivana Trejbala. Nicméně postavení na roštu ve společném třiadvacetičlenném poli s jezdci Bohemia Clio Cupu slibovalo i tak slušné drama. Los určil, že prvních osm jezdců z úvodního závodu si vymění pořadí, a tak Tomáš Pekař stál ve druhé řadě. První desítku uzavíral Petr Fulín, o dvě řady dál byl Václav Brejla, a o další místa zpět zůstali Patrik Nemec, Tadeáš Šimeček a Václav Novák.

Bleskový start Petra Fulína

Tomáši Pekařovi i Petru Fulínovi se dramatický start vydařil. Tomáš ale musel v Mercedes aréně využít i bezpečnostní asfaltovou zónu, aby se vyhnul kolizi. Naopak smůlu měl v této chvíli s cliem jedoucí Vukovič, který na Slovakiaringu tolik potrápil bezohlednou jízdou nejprve Nemce a pak Šimečka. Po ráně vycouval s pole jezdců k bariéře a závod pro něho skončil. Pekař si ale udržel čtvrtou pozici za trojicí renaultů clio, které vedl Švýcar Wüst, jen v prvním kole. Pak šel přes něho dravý Fulín, který se neuvěřitelným způsobem prodral přes soupeře a jeho další útok přibrzdily jen žluté vlajky, které signalizovaly nehodu Vukoviče. Chvíli to trvalo, a tak zatímco Wüst v čele získával sekundy, Petr musel trpět na čtvrté pozici. Ve chvíli, kdy dostal šanci opět zrychlit, posunul se v sedmém kole na druhé místo, ale to už měl Švýcar slušný náskok, který plzeňský jezdec jen stahoval. Cílem projel druhý se ztrátou 2,6 s. „Mohl to být mnohem napínavější boj s Wüstem, ale bohužel ředitel závodu nějak pozapomněl stáhnout žluté vlajky, a tak švýcarský jezdec získal v čele náskok, který už jsem stačil jen snížit. Jinak ale hezký závod. Hlavně start byl perfektní. Těší mne i páteční pole position a nejrychlejší zajetá kola v obou závodech. Udržel jsem si vedení v poháru, ale druhá polovina EEC bude ještě zajímavá“, řekl Petr Fulín.

Spokojený Tomáš Pekař

Tomáš Pekař znovu potvrdil, že umí odhadnout své síly a bojovat takticky. Nešel ve druhé polovině do zbytečných soubojů s cliy, které byly přece jen v zatáčkách rychlejší. Cílem projel sedmý a v EEC bral body za druhé místo. „S výsledkem jsem spokojen. Auto nemělo optimální nastavení, špatně zatáčelo, ale to jsme věděli už před startem. Na Nürburgringu jsme jeli poprvé a bez testů něco měnit na poslední chvíli by bylo zbytečným riskem. Jediné, co mě dnes překvapilo, jak rychlý byl po startu Petr Fulín, myslel jsem si, že bude za mnou mnohem déle. Start se mu neskutečně povedl. Teď máme před sebou trochu čas připravit auto, které jsme už koupili od Ivana Vršínského, na další podnik a budu se těšit na další napínavý boj“, řekl Tomáš Pekař.

Souboj Brejla – Nemec, stále nerozhodně

Třetí místo vybojoval Patrik Nemec. Na Nürburgringu s vypůjčenou octavií od Vekra racing teamu překvapil a určitě nejen sebe. Znovu zajel velice vyrovnaně, bez jediné chybičky se držel neustále ve druhé desítce a cílem projel třetí z octavií, celkově na šestnácté pozici. „Auto jelo dobře, ale přece jen nebylo naladěno na sto procent. Výsledek je tedy nad očekávání, zvlášť, když jsem měl úsporný režim i pokud jde o pneumatiky. Nyní mě čeká práce doma. Snad dám svoji octavii dopořádku a na Oscherslebenu nebudu chybět“, doplnil Patrik Nemec. V úvodu to vypadalo na velký souboj s Václavem Brejlou o celkově třetí místo v pohárové klasifikaci. Jenže ani tentokrát octavie nejela podle představ loňského vítěze poháru. „Mechanici přitom na voze vyměnili pomalu vše, co měli k dispozici, ale po prvních kolech motor opět zvadnul. Jezdil jsem tak o dvě sekundy pomaluji, než bych měl. Bylo to jen trápení. Smůla, příjemné počasí, a tak jsem věřil, že si závody na tak slavné a krásné trati užiji víc“, řekl Václav Brejla, který přesto dojel čtvrtý, když v polovině odstoupil ze závodu mladý Tadeáš Šimeček. Dravý jezdec sice v v prvních kolech měl našlápnuto k útoku na Nemce, ale ve chvíli, kdy už to vypadalo dobře, praskla hadice chlazení. „Teplota motoru vylétla, a protože to je asi výkonově nejlepší pohárový motor, tak jsem okamžitě zastavil, abych ho nezničil. Škoda, dnes bych určitě na třetí místo mohl myslet. V první polovině seriálu se mi smůla hodně lepila na paty, tak snad v té druhé už to bude lepší“, řekl Tadeáš Šimeček. Páté místo tak obsadil Václav Novák, ale ani on nebyl s autem spokojený. „Po třech kolech šel výkon motoru opět dolu. Přitom jsme vyměnili elektroniku, ale motor začal vynechávat, a tak stejně jako v pátek jsem to v podstatě jen dokroužil. Na tak slavné trati jsem to ale vzdát nemohl“, dodal Václav Novák.

Výsledky – EEC (Nürburgring) 2.závod:

  • 1. Petr Fulín (Vekra racing)
  • 2. Tomáš Pekař (Geus okna)
  • 3. Patrik Nemec (Automedia)
  • 4. Václav Brejla (Auto Brejla)
  • 5. Václav Novák (Auto Brejla)

Pořadí v EEC po třech podnicích:

1. Petr Fulín 116
2. Tomáš Pekař 72
3.-4. Václav Brejla 56
Patrik Nemec 56
5. Daniel Milde 30
6. Václav Novák 27
7. Ivan Trejbal 22
8.-9. Tadeáš Šimeček 18
Miloslav Kárný 18
10. Laura Hájková 12

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590