Oschersleben - 18.7.2011

... na stupních byl i nováček Karel Čermák

Čtvrtý podnik Eastern Europe Cupu pohárových octavií vyvrcholil na trati Motorsport Arény v Oscherslebenu dvěma nedělními závody.


V úvodní bitvě, která nabídla na technickém okruhu řadu ostrých soubojů a do cíle dojela jen polovina startovního pole, si mezi octaviemi vedl nejlépe Tomáš Pekař z týmu Geus Okna Racing. Připsal si třetí letošní prvenství a bodově se přiblížil dosud suverénnímu Petru Fulínovi, který naopak odstoupil za závodu už ve čtvrtém kole. Body za druhé místo bral loňský vítěz octavia cupu Václav Brejla a třetí místo si nečekaně ale zaslouženě vybojoval nováček Karel Čermák, který měl sice zkušenosti se závody do vrchu, ale jel svůj vůbec první okruhový závod.

Zatažená obloha slibovala od rána déšť, ale závod se odjel na suchém okruhu. Petr Fulín startoval z první řady a potvrdil opět své kvality. Ujal se vedení závodu a až do závěru třetího kola měl jeho režii pevně v rukou. Pak to dopadlo podle pořekadla pro dobrotu na žebrotu. „Náš pohár jedeme společně s Clio Cupem Bohemia, ale hodnotí se každý zvlášť. Když se za mnou usadila skupinka tří clií vedených Alfem Ahrensem, která si to rozdávala o pohárové vedení, a Tomáš Pekař měl za mnou odstup, tak jsem zvolnil, dal blinkr a uvolnil cliím cestu. Ahrens mi poděkoval, ale v tom už byly za mnou další vozy renault. V zatáčce jsem dostal ránu a zajel do boxů. Mladý Jan Kašpárek se mi pak přišel omluvit“, poznamenal Petr Fulín.

Tomáš Pekař, který v té chvíli jel na páté pozici, se tak ujal vedení letos už sedmého závodu EEC. Další octavie byly daleko vzadu, a tak Tomáš jel v poklidu a odrážel snahu konkurence. Až v závěru se přes něho dostal Slovák Miroslav Horňák. „To už byla jen taktika. Šesté místo dávalo šanci startovat ve druhém závodě z pole position, protože vždy prvních šesti až deseti jezdů si podle losu mění pořadí. A ono mi to opravdu vyšlo. Uvidíme, jak se mi bude z pole position dařit. V prvním závodě mi start moc nevyšel. Dvě clia mě podjela v první zatáčce. Rád bych ale získal i druhé pohárové vítězství, protože s tím jsem na Oschersleben přijel“, řekl Tomáš Pekař.

Václav Brejla si vybojoval počtvrté letos stupně vítězů. Po startu brzy předjel Radka Bareše a postupně se probojoval do první desítky. V cíli byl s výsledkem spokojený, ale auto mělo rezervy. „Už start byl napínavý, protože jsme na poslední chvíli ještě vyměnili podtlakový regulátor, abych trochu zrychlil. Moc se to ale nezlepšilo. Proto jsem se rozhodl, že si na druhý závod vezmu motor, který jsem zapůjčil Tadeáši Šimečkovi a chci si konečně zazávodit“, doplnil Václav Brejla. Třetí místo obsadil Karel Čermák, který měl zatím s okruhy zkušenosti jen v roli řidiče safety caru na mosteckém autodromu. Dokázal ale, že závodění má v krvi. „Mám za sebou okruhovou závodní premiéru a užil jsem si snad všechno, co vás může na trati potkat. Dostal jsem slušnou ránu, několikrát předjížděl, stál na stupních vítězů a po závodě se mi jeden ze soupeřů přišel omluvit. Takže super a těším se na druhé pokračování“, řekl Karel Čermák.

Společně s Petrem Fulínem nedokončili závod Tadeáš Šimeček a Radek Bareš. Šestnáctiletý Tadeáš si vypil další kalich hořkosti. Po sobotě, kdy mu odešel motor, měl tentokrát problém hned na startu. Zasekl se mu druhý rychlostní stupeň, a tak pro něho závod skončil po pár metrech. „Způsobil to ulomený klínek v ceně asi stokoruny. Smůla, ale snad to někdy musí skončit“. Radek Bareš zajel do boxů s poškozenou přední pneumatikou. „Z předního kola se separoval asi dvoucentimetrový pásek gumy a namotal se na motor. Muselo se to stát někdy po druhém kole, protože od té chvíle auto nechtělo zatáčet. Bojoval jsem s tím jedenáct kol, skončil i v kačírku, a pak to vzdal. Navíc jsem nebyl spokojený ani se svým výkonem. Chtěl jsem dnes prostě moc“.

Výsledky - EEC – Oschersleben: 1.závod (17 kol):

1. Tomáš Pekař (Geus Okna Racing) 30:17,078
2. Václav Brejla (Auto Brejla) -23,985
3. Karel Čermák (Vekra Racing II) -31,572

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590