Slovakiaring - 07.06.2011

Druhý závod na Slovakia Ringu sliboval drama už před startem. Prvních osm jezdců z úvodní jízdy si na roštu vyměnilo pořadí, octavie Patrika Nemce tak stála na pole position, Petr Fulín s Tomášem Pekařem naopak až ve čtvrté řadě. Jenže to byla právě tato dvojce, která už v úvodním kole začala udávat tempo a předvedla strhující představení. Po osmi kolech Petr Fulín poprvé letos v EEC kapituloval a Tomáš Pekař si dojel s octavií pro vůbec první pohárové vítězství.


Odpoledne se nad Slovakia Ringem zatáhly bouřkové mraky, v polovině závodu hřmělo, ale na okruh nespadla ani kapka vody. Zprávy o tom, že byl postaven na pečlivě vybraném nejsušším místě Žitného ostrova, zřejmě nelhaly. Domácí se ale stejně raději pojistili a vyhlásili mokrý závod… Patrik Nemec zajel dopolední první jízdu takticky, osmé místo znamenalo pole position, jenže první metry připomínaly odpoledne spíše chrtí závody a na Patrika zbyla role zajíce s cliy utrženými ze řetězu v patách. První ránu schytal slovenský pilot ještě ani nezařadil trojku. Pak přišla další a závod pro jednoho z favoritů EEC skončil. „Po první ráně přišly dvě z boku a auto přestalo zatáček. Tím to pro mne doma skončilo a zřejmě i celé mé letošní pohárové účinkování“, řekl smutný Patrik Nemec.

Když je radost závodit

Soupeři po první zatáčce nabírali dech, ale to už se režie chopil Petr Fulín těsně sledován Tomášem Pekařem. Proháčkovali se do čela a začali tvrdit muziku. Tohle byl jejich závod. Fulín bojoval s maximálním nasazením, ale Pekař se ho držel jak klíště a při každé vhodné příležitosti útočil. Přitom to bylo čisté, korektní, paráda. Petr se osm kol bránil, jak mohl. V devátém kole už Tomáše za sebou neudržel, a ten mu ještě poodjel a mohl slavit první pohárové zlato. „Měl jsem asi lépe připravené auto, které v zatáčkách fungovalo dobře. Určitě pomohlo, že jsme dali nový přední nárazník, který zlepšil aerodynamiku a vůz zrychlil. Přesto jsem nečekal, že se prosadím. Petr držel vnitřní stopu a úspěšně se bránil. V jednom výjezdu jsem ale nakonec byl lépe najetý a na rovince ho předjel. Přesně po roce pohárového účinkování jsem se dočkal vítězství. Premiéru jsem mezi octaviemi absolvoval právě loni na Slovakia Ringu“, řekl Tomáš Pekař. Petr Fulín ale z první porážky smutný nebyl. „Ne, protože to byl nádherný závod. Užil jsem si to hrozně moc, i když jsem byl v cíli druhý. Tomáš je výborný jezdec a auto měl perfektně připravené. My jsme naopak podcenili tlak v pneumatikách a na předku mi pak chyběl potřebný grip. Proto jsem jel od začátku defenzivně, ale nabídli jsme slušný, korektní souboj, při kterém jsme si občas ťukli, ale vždycky jsme si nechali místo. S Tomášem je prostě radost závodit“, poznamenal Petr Fulín, který si ale udržel celkové vedení v EEC.

Potřetí sestřelený Tadeáš Šimeček

V úvodních kolech se zdálo, že se o další překvapení postará Tadeáš Šimeček. Po výborném startu se talentovaný mladík usadil ve skupince clií a bojoval s nimi o pátou příčku. Byl to jeho zatím nejlepší výkon, jenže Švýcaru Vukovicovi zřejmě došla trpělivost a v šestém kole jeho clio poslalo octavii mimo trať. Ze čtyř závodů dostal Tadeáš tři podobné stopky. „Auto bylo stoprocentní a myslím, že já jsem odváděl velmi dobrý výkon. Jel ve skupince čtyř vozů clio, takže jsem byl trochu nervózní, ale na druhou stranu mám takové souboje rád. S Vukovicem to bylo ostré, protože já byl rychlejší na rovinkách, kde jsem ho asi třikrát předjel, ale mi to vracel rychlejším průjezdem zatáček. Jednu chvíli jsme o sebe ťukli sice lehce, ale mně se zavřelo venkovní zrcátko. A hned v další zatáčce jsem „probrzdil“, neviděl jsem za sebe a Vukovic mi dal ránu. Myslím si, že úmyslně“, zavzpomínal Tomáš, který ale všem předvedl, jak rychlý umí být a to jel teprve svůj druhý závodní víkend. Dotřetice po kolizi s cliem skončil i Daniel Milde.

Smutný víkend Václava Brejly

Miloslav Kárný, který jezdil celkově jedenáctý, se tak ale ocitl na čtvrté pozici mezi octaviemi. Jenže to bylo teprve v šestém kole, tedy ani ne v polovině, a blížil se Václav Brejla. Loňský pohárový šampión první jízdu nedokončil, a tak startoval až z konce jezdeckého pole. Stíhací jízdu ovšem v rukavičkách nejen, a tak dostal v osmém kole průjezd boxy. Pokračoval pak dál s plným počtem kol, ale připsal si body už jen za sedmé místo. Porucha prakticky ve stejné chvíli zastavila jeho týmového kolegu Václava Nováka. Kárný si tak v závěru už v pohodě dojel pro třetí místo. Po čtyřech letech tak stál opět na pohárových stupních vítězů. „Je to příjemný pocit. Nepočítal jsem s tím, protože je to můj první letošní závod s octavií a také v poli renaultů clio, které jsou mrštné a není vůbec snadné je předjet“, řekl Miloslav Kárný. Tiki Ivoševič, který jezdil kousek za brněnským jezdcem, si závod užíval v neustálé bitvě s Polákem Wojcikem. Co kolo to předjetí. Modrá octavie těžila ze svého výkonu na rovinkách, ale v cíli byl Tiki o tři desetinky sekundy pomalejší. „Byl to krásný souboj, absolvovali jsme moc pěkný závod, a co mě potěšilo nejvíc, v cíli mi soupeř přišel podat ruku. Když mě v první jízdě několik soupeřů předjelo při žlutých vlajkách, tak to se mi vůbec nelíbilo, ale tohle střetnutí s Wocsikem je přesně to, proč automobilové závody jezdím“, řekl Tiki Ivoševič, který si připsal první letošní pohárové body. Pátá finišovala Laura Hájková, která ve druhé polovině, kdy zajela i své nejrychlejší kolo, jela tak, jako by ani neměla tříletou závodní přestávku. Nakonec ji to vyneslo celkově na pěkné třinácté místo, když v jedenáctém kole předjela ještě Ivana Trejbala. „Konečně jsem se dostala do správného tempa. Moc se mi to líbilo“, řekla Laura. Octavie Ivana Trejbala ale dojížděla do cíle s vypětím všech sil. „Hned v první zatáčce jsem dostal ránu, sbíhavost kol byla pryč a v zatáčkách vynechával motor. Postupně jsem musel zvolnit a jen si přál, abych dojel do cíle. Snad to bude v červnu na Nürburgringu konečně příjemnější“, dodal Ivan Trejbal.

Výsledky: 2. závod EEC:

1. Tomáš Pekař 33:10,709
2. Petr Fulín -1,209
3. Miloslav Kárný -27,076
4. Tiki Ivoševič -34,879
5. Laura Hájková -39,180
6. Ivan Trejbal -46,253
7. Václav Brejla -2:03,170

Závod nedokončili: Patrik Nemec, Tadeáš Šimeček, Daniel Milde, Václav Novák


Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590