Most - 8.8.2011

Po předposledním pátém podniku Eastern Europe Cupu pohárových octavií na mosteckém okruhu se do čela celkové klasifikace dostal Tomáš Pekař. Po prvenství i ve druhé nedělní jízdě získal na severu Čech maximální bodový zisk a na druhého Petra Fulína, který jel až druhý závod, má nyní náskok dvanácti bodů.


Třetí místo si udržel Václav Brejla, ale ani on ještě nemá nic jistého, protože mu na záda dýchá Patrik Nemec.

Zářijové finále EEC při brněnské Podzimní ceně tak slibuje ještě hodně napínavý boj.

Fulín s mrtvým autem třetí

Petr Fulín slíbil, že z Nürburgringu dorazí do Mostu včas, a slovo dodržel. V sedmnáct hodin stál na startu druhého závodu. A byl při chuti, protože dopoledne dojel při Supercopě druhý a pochlubit se mohl druhou příčkou také v celkovém pořadí. S octavií chtěl sice hlavně pobavit fanoušky, protože se musel postavit do poslední řady dvaadvacetičlenného jezdeckého pole a v Mostě se snadno nepředjíždí. Jenže Petrovi to šlo, a tak se zdálo, že si to v závěru možná přece jen rozdá s Patrikem Nemcem a Tomášem Pekařem. Proti byl ale Radek Bareš, který nemínil největšího soupeře svého týmového kolegy jen tak pustit. A tak se na dráze v souboji těchto dvou ostřílených matadorů hezky jiskřilo. Vítězně, i když s dost pošramoceným autem, z toho vyšel Fulín, ale stačil už jen udržet třetí místo před Václavem Brejlou. „Přijel jsem udělat show pro fanoušky a zazávodit si. Po startu jsem ale šel rychle dopředu a Tomáše Pekaře jsem už měl na dohled, když přišel souboj s Radkem Barešem. Že to bude tak tvrdé, jsem nečekal. Nejprve mě vyvezl v šikaně do kačírku, kde jsem si poškodil chladič a rozhodil geometrii zadní nápravy. V nájezdu na cílovou rovinku to pak vypadalo, že mě snad chce vyvést až na zeď, tak jsem už neuhnul a pneumatiky si o sebe škrtly. Jemu se svlékla, já dojel do cíle na prázdné, ale byl jsem třetí, i když prakticky s mrtvým autem. Byl to pro mne zajímavý víkend a úspěšná neděle. V jeden den jsem stál na stupních vítězů na Nürburgringu i v Mostě. V EEC jsem sice přišel o první místo, ale hlavní je pro mne Supercopa. Souboj octavií vyvrcholí v září v Brně při Podzimní ceně, ale jestli budu startovat, se ještě uvidí. Jednak mám nabídku jet na Masarykově okruhu s ještě jiným a přiznám se, že i atraktivnějším vozem, a pak o pronájem octavie projevil zájem prostějovský Tomáš Kučera“, dodal Petr Fulín.

Pekař už šetřil auto

Tomáš Pekař tak druhé mostecké vítězství získal celkem v pohodě, i když startoval ze sedmého místa a Patrik Nemec byl před ním. Jako pátý začínal Radek Bareš. Zdál se to být sice slibný souboj této trojice na začátek závodu, ale velké drama se nekonalo. Ve druhém kole před šikanou Tomáš zaútočil na Patrika, a protože mu Radek kolegiálně udělal před sebou místo, stihl předjet i jeho. Patrik se sice na druhé místo protlačil, ale to už Tomáš získal v čele EEC dostatečný náskok. „Jakmile jsem Patrikovi poodjel, začal jsem šetřit auto. Nebylo kam pospíchat, šlo mi o první místo v EEC. To se podařilo, ale vyhráno samozřejmě nemám. V Brně to bude ještě moc zajímavé, protože nejen Petr Fulín, ale také Patrik Nemec, Václav Brejla, Dan Skalický a možná i další budou na známé trati hodně nepříjemní“, řekl Tomáš, který absolutně dojel čtvrtý. V poklidu si pro druhé místo dojel i Patrik Nemec. „V pátém kole to sice vypadalo na velkou bitvu s Petrem Fulínem, kterého jsem už viděl v zrcátku, ale pak si rozdal s Radkem Barešem a já se soustředil jen na to neudělat zbytečnou chybu. Vyšlo to, navíc jsem stáhl výrazně i odstup na třetího Václava brejlu, těším se do Brna“, poznamenal v cíli Patrik Nemec. Čtvrtému Václavovi Brejlovi chybělo na Fulína v cíli pár desetinek sekundy. Pátý Dan Skalický už měl větší odstup. „Na suché trati to auto nejelo. Škoda“, řekl Dan. Body za šesté místo bral Ivan Trejbal, kterému také soupeři na rovinkách ujížděli. Se ztrátou jednoho kola skončil sedmý Šimeček. Konečně sice Tadeáš zabodoval, ale ani tentokrát to nebylo v pohodě. „Dostal jsem ránu na zadní kolo a zřejmě se poškodilo palivové čerpadlo. V pravých zatáčkách nešel do motoru benzín, a tak jsem jen dojel pro pohárové body. Letos se nám opravdu lepí smůla na paty až neuvěřitelně. Snad to zlomím v Brně, kde mám dost najeto a přece jen si věřím“, řekl Tadeáš.


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590