Nurburgring - 11.6.2011

Úvodní závod třetího podniku Eastern Europe Cupu pohárových octavií vyhrál na Nürburgringu Tomáš Pekař. Druhý skončil Petr Fulín, kterého ale z vedoucí pozice odsunula penalizace za předčasný start, a třetí byl Václav Brejla. Druhý závod je na pořadu v sobotu dopoledne.


Před startem konečně rozzářilo slavný Nürburgring sluníčko, ale zůstalo chladno. Na trati se ovšem odehrál pořádně žhavý souboj. Petr Fulín sice už v prvním kole Švýcaru Manuelu Zumsteinovi s cliem, který s ním stál v první řadě, poodjel a zdálo se, že půjde o další spanilou jízdu plzeňského závodníka, jenže přišel trest. Fulín dostal průjezd boxy za předčasný start. „Prokluzovala mi spojka, a tak se octavie milimetr po milimetru sunula dopředu. Ve formuli 1 by to byl přestupek, ale tady, kdy projdou mnohem horší věci na trati, to bylo přísné“, poznamenal Petr Fulín, který jezdil v čele startovního pole prvních šest kol a snažil se vytvořit si, co největší náskok, aby se pak nepropadl příliš dozadu. Připsal si nejrychlejší kolo v závodě a po průjezdu boxy se mu podařilo zařadit se ještě před trio Václav Brejla, Patrik Nemec a Tadeáš Šimeček. A protože ve druhé polovině závodu udolat i několik clií před sebou, cílem projel Petr celkově jedenáctý, v pohárových octaviích podruhé za sebou stříbrný. Na jeho celkovém suverénním vedení v EEC se ale nic po pátku nezměnilo.

Pekař trefil Brejlu, nestačil uhnout

První místo mezi octaviemi od sedmého kola patřilo Tomáši Pekařovi, který v závěru neudělal chybu, vyhnul se i zbytečným kolizím s renaulty a s velkým náskokem si dojel pro druhé letošní pohárové vítězství. Cesta k němu se mu otevřela prakticky už ve druhém kole po tvrdém souboji s Václavem Brejlou. Loňský vítěz pohárových octavií startoval z druhé řady, Tomáš stál ve třetí. V úvodu se Václav držel na čtvrté pozici. Tomáš jel v závěsu za ním, a protože byl v nájezdu do druhého kola o něco rychlejší, zaútočil vnějškem dráhy. Skončilo to o něco později vzájemnou kolizi. Tomášova octavie trefila soupeře z boku, jeho vůz se roztočil, ale naštěstí se mu všichni dokázali vyhnout. „Mrzí mě, co se stalo, ale vinu necítím. S Václavem jsme v Mercedes aréně snad sto metrů jeli vedle sebe, ale on mi to v levé zatáčce najednou zavřel a já už nestačil reagovat“, řekl Tomáš Pekař. A jak to viděl Václav Brejla? „Vracel jsem se do stopy a najednou jsem dostal ránu. Alespoň, že clia, která bojovala těsně za námi, se mi vyhnula. Vrátil jsem se do závodu, ale měl jsem pak problémy s autem a dopředu už to nešlo“. Zklamaný byl v cíli i Tadeáš Šimeček. V prvních kolech bojoval o stupně vítězů, ale pak musel zvolnit. „Přestaly mi fungovat brzdy a soupeři mi ucukli“, doplnil mladík z Kyjova, který dojel v hodnocení EEC pátý, sedm sekund za čtvrtým Patrikem Nemcem. „Byl to tvrdý závod. Se čtvrtým místem jsem spokojený. S vypůjčeným vozem týmu Vekra racing a na starých pneumatikách to byl dobrý výsledek“, dodal Patrik. Poslední z EEC dojel na šestém místě Václav Novák. V závěru hodně ztrácel, ale nakonec závod dokončil. „Do poloviny závodu se mi dařilo, ale pak auto začalo vadnout, zřejmě nějaký problém v elektronice, a já pomalu přestával věřit, že dojedu do cíle“, řekl Václav Novák. Velkou smůlu měl Daniel Milde, kterému odešla převodovka v zahřívacím kole a také Ivan Trejbal, kterému se začal od třetího kola přehřívat motor a další závod tak pro něho skončil předčasně.

Výsledky – EEC (Nürburgring) 1. závod (17 kol):

  • 1. Tomáš Pekař (Geus okna)
  • 2. Petr Fulín (Vekra racing I)
  • 3. Václav Brejla (Auto Brejla)
  • 4. Patrik Nemec (Automedia)
  • 5. Tadeáš Šimeček (Vekra racing I)
  • 6. Václav Novák (Auto Brejla)

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590